dinsdag 4 januari 2011

'Als herboren'

Het nieuwe jaar is voor mij in ieder geval met veel goede energie begonnen. Terwijl die energie er eind vorig jaar niet echt was. Wat heb ik dan gedaan? Heb ik me laten inspireren door een goedgebekte motivational speaker? Of gebrainstormd en een prachtige visie ontwikkeld? Heb ik misschien in de week tussen Kerst en Oudjaar een rebirthing-sessie gehad? :-)
Ik zal u vertellen wat ik heb gedaan.
Niets.
Helemaal niets. Geen familiebijeenkomsten met Kerst, Oud-en-Nieuw met zijn tweeën op de bank. Een absoluut minimum aan internet. Het werk even volledig vergeten. Geen zakelijke mail verstuurd of beantwoord. LinkedIn niet aangeraakt.
Het was heerlijk. Ik snapte opeens weer waarom mensen af en toe in retraite gaan, of zich in een klooster opsluiten. Weg van de vermoeiende, keuzebelemmerende informatie-tsunami.
Moet ik vaker doen!

Geen opmerkingen: