woensdag 31 augustus 2011

Oude liefde


Ik heb deze zomer mijn ITIL versie 3 Foundation gehaald.
Nou en, zullen mensen van buiten de ICT misschien zeggen. Maar voor mij is het een bijzonder moment. Jaren heb ik binnen de ICT gewerkt en veel trainingen in de oude ITIL versie 1 en 2 gegeven (voor niet ICT-ers: ITIL is een soort bedrijfskunde voor ICT-organisaties).

Toen ik voor mezelf begon en later het Verschilmakersprogramma opzette raakte die ICT-connectie wat op de achtergrond. Nu is hij weer terug.
Daar zit ook een praktische, economische reden achter. Maar minstens zo belangrijk is dat ik bij het opzetten van het Verschilmakersprogramma tot de ontdekking kwam dat de principes hierin heel erg van toepassing zijn op de wereld van ICT-dienstverlening. Dat besef leidde eerst tot een artikel ("Voorbij ITIL - waarom de hemel van servicemanagement ver weg blijft") in het tijdschrift IT-Infra. En de research voor dat artikel leidde weer tot het besluit om het examen te doen. Met succes!

Het is een beetje als thuiskomen bij je familie na een lange reis. Onwennig. Spannend. En ook leuk en vertrouwd.

Geen opmerkingen: