maandag 15 oktober 2012

Guilty pleasures

Respect over en weer is een groot goed. Niet 'alles-om-de-lieve-vrede', maar zeggen wat er gezegd moet worden zonder de ander te beschadigen.
Als je, zoals ik, organisaties helpt bij het verbeteren van resultaten, leiderschap en samenwerking, ontkom je daar niet aan. Dan gaat het om de bal spelen en niet de man, om feedbackregels en noem maar op.

Soms is dat wel jammer. Soms wordt er zo creatief op de man gespeeld, dat ik zo'n belediging toch even moet vermelden.
Enjoy these guilty pleasures!

Groucho Marx stond erom bekend: 'Ik vergeet nooit een gezicht, maar in uw geval ben ik bereid een uitzondering te maken'.

Of Winston Churchill, die zijn opvolger als premier, de bescheiden Clement Attlee, omschreef als 'een schaap in schaapskleren'.

En een aardige in de categorie 'gevat reageren', van komedieschrijver Noël Coward.
Hij werd aangesproken door een actrice die zelf vooral in zware moralistische stukken speelde. Ze zei, 'Ik heb je laatste stuk gezien, Noël, en ik heb werkelijk niet één keer hoeven lachen.'
Waarop Coward: 'Meen je dat nou, darling? Ik heb jóuw laatste stuk gezien, en ik heb werkelijk plat gelegen.'

Geen opmerkingen: