woensdag 12 december 2012

Het is 12-12-12 ... toevallig!

Dit is mijn laatste kans deze eeuw om een blogpost te plaatsen op zo'n welgevormde datum. We hebben er twaalf van gehad (de laatste zes waren allemaal World Hoop Day - je vraagt je af hoe het na 12-12-12 verder moet met de hoelahoep)

Wat ik vreemd vind is niet de datumkeuze van dit goede doel, of dat mensen graag 12-12-12 in hun trouwboekje willen hebben (lijkt me best grappig), maar alle van buitenaf bepaalde betekenissen die mensen aan dit soort datums hechten.

Zo kunnen we specifiek vandaag op Mount Shasta in Californiƫ het begin van de Golden Age meemaken en ons DNA door aartsengelen laten transformeren tot goddelijk DNA.
En zo laten de organisatoren van het 12-12-12 Beyond the Prophecies Event ons weten dat de energiegolf die het einde van de huidige wereld inluidt (je begrijpt: 21 december, Maya-kalender) vandaag om 12.12 uur zijn hoogste punt heeft bereikt.

Dat aartsengelen en Maya's zich laten leiden door wat wij Westerlingen toevallig hebben vastgelegd als datumconventie (en dat ze ook nog rekening hebben gehouden met de overgang naar de Gregoriaanse kalender), dat gaat er bij mij moeilijk in.

Ik ben een voorstander van rituelen als ze je helpen weer bij jezelf te komen, in verbinding met anderen op eigen benen te staan, en zinvolle betekenis aan gebeurtenissen te geven.
Ik hoop alleen dat mensen niet hun autonomie gaan opgeven door de betekenis te veel buiten zichzelf te leggen.

Overigens vieren mijn vriendin en ik de 22e dat we vijf jaar bij elkaar zijn. Dus ik hoop dat dat einde van de wereld nog even op zich laat wachten.

Geen opmerkingen: