maandag 16 april 2012

Het M&M-moment

Een van de leuke dingen van zelfstandige zijn is dat niemand je vertelt wat je moet doen.

Een van de lastige dingen van zelfstandige zijn is dat niemand je vertelt wat je moet doen.

Om te voorkomen dat ik aan het eind van een dag denk 'Wat heb ik vandaag eigenlijk gedaan?' moet ik mezelf aan het begin van die dag altijd even goed toespreken en op het spoor zetten. Mijn eigen manager zijn, zogezegd.
Dus voordat ik in de wirwar van klusjes, afspraken en e-mails duik, even een moment om te bedenken: waar was ik ook al weer mee bezig, en wat ga ik vandaag doen om daar een stap verder in te komen?

Het beste werkt dat als ik niet alleen klakkeloos een lijstje ga schrijven, maar begin met een korte meditatie. Dat is voor mij de beste manier om te focussen.

Meditatie en management. Mijn persoonlijke M&M-moment.

Geen opmerkingen: